..... بسیار قدرتمندتر از اون نظامات و ممالکی نظیر کشور تو که سردمندارانش تو را از آن بیرون راندند که دست آخر .... هیچ یاور و کمک کننده ای نیافتند ... آیا آنکس که بر جاده روشنی قدم بر می دارد و نشانه ای است از پروردگارت همانند و مساوی کسی است که عمل زشتش برای او آراسته شده؟ خیر این دو مساوی نیستند... آنانی که به زشتی گرویدند هوس های خود را پیروی می کنند اگر قرار بود که زشتی و زیبایی و شر وخیر فرقی نداشته باشند پس باید در ریشه های وجود شناسانه شان نیز فرقی نمی داشتند نمی باید اصالت با چیزی می بود وقتی فرقی هم بین خیر و شر و نور و ظلمت نباشد معنای آن این است که همه چیز تصور و اوهام است و هیچ چیز واقعی نیست اما ایمان آورندگان بخصوص ایمان دارند که آنچه که بیرون از ذهنشان می گذرد واقعیت است و نه توهم اگر واقعیت قابل شناسایی است و قانونمند و مهمتراز همه اینها پس بین نور و ظلمت یکی از آنها اصالت دارد بین خیر و شر هم یکی از آنها است که اصالت دارد کما اینکه بین مجاهدین و خمینی یکی از آنها است که اصالت دارد یکی خواهد ماند و یکی باید محو بشه....
***
در این آیه با زبان ساده بهشت را توصیف کرده که خط ومرزهای بسیار روشنی را ترسیم می کند و با تلقی عامیانه و اسطوره ای از بهشت و جهنم می گوید مثل آن بهشتی که خدا وعده داده به پرهیز کاران چنین است که آبی است که نمی گندد در دنیای ما دنیایی که کهولت و آنتروپی در آن هست چنین چیزی نامتصور است قطعا آب خواهد گندید حرکت خودبخودی رو به پایین است کما اینکه شیر طعمش تغییر خواهد کرد این توصیف می کند مرحله بالاتر تکاملی را برای انسان .....با این دو مثال ساده به وضوح می شود فهمید که صحبت از جهانی است جهان خداگونه ای که در آن انتروپی حاکم نیست.....
ادامه دارد...
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر